Aktualności 2018/2019

W czwartek 28 lutego naszą klasę II a odwiedzili goście. Na pierwszej godzinie lekcyjnej przyszedł do nas Pan Maciej. Przyniósł ze sobą gitarę elektryczną i ukulele. Z wielkim zainteresowaniem słuchaliśmy opowieści o  tych instrumentach i ich budowie, a także słuchaliśmy różnych melodii.  Później stworzyliśmy w klasie mały zespół. Składał on się z kilku uczniów i pana Maćka grającego na gitarze. Razem udało się nam zagrać ,, Sto lat”, a także wesołą piosenkę pt. ,, Muzykalny zastęp”.

     Nadszedł czas na przerwę śniadaniową i tutaj bardzo miło zaskoczyła nas mama Weroniki. Zawitała do nas z pudełkiem pełnym słodkich oponek, bo przecież był to tłusty czwartek. Pyszności były posypane cukrem pudrem i z wielką ochotą je zjedliśmy.

    W imieniu całej klasy Weronika, Lena i Julka podziękowały gościom za przybycie oraz miło i ciekawie spędzony czas. Wszyscy nagrodziliśmy ich gromkimi brawami.

                                                                       Amelka i Ola z II A

      

       Dzień Bezpiecznego Internetu obchodzony jest z inicjatywy Komisji Europejskiej od 2004 roku
i ma na celu inicjowanie i propagowanie działań na rzecz bezpiecznego dostępu dzieci i młodzieży
do zasobów internetowych. W naszej szkole obchody DBI rozpoczęły się 5 lutego  i trwały do końca miesiąca.

Uczniowie   klas  IV –  VIII  i  gimnazjalnych   wykonali  plakaty  dotyczące  bezpieczeństwa  w  sieci,
które umieszczono na ścianach głównych holi w szkole. Prezentowały one zasady bezpiecznego surfowania w Internecie. 

Na  lekcjach  informatyki w  klasach  IV-VIII   odbyły   się  zajęcia  na   temat  bezpieczeństwa   w  sieci
oraz hejtu. Podczas lekcji wychowania do życia w rodzinie omawiane były zagadnienia  mądrego poruszania się po świecie gier oraz  dyskusje na temat „Internet świat prawdziwy czy nieprawdziwy?”  Uczniowie klas IV i klas V wzięli udział w konkursie wiedzy dotyczącej bezpieczeństwa w Internecie. Przeprowadziły go Zofia Rusiłowicz-Kleczyńska i Magdalena Stanisławska. Zwycięzcami konkursu zostali:

W klasach czwartych; Roksana Salmonowicz IV j

W klasach piątych; Alan Kamiński V c i Erwin Niebrzydowski V a.

Wyróżnienie otrzymali:

Szymon Brzezicki Va  

Aleksander Żebrowski Ve. 

Wszystkie  spotkania  w  naszej   szkole  odbyły się pod  ogólnopolskim  hasłem: „Działajmy razem”,
w związku z tym w kampanię  DBI włączyliśmy również  instytucje zewnętrzne. Uczniowie klas VII  uczestniczyli w spotkaniach ze specjalistami z Ośrodka Interwencji Kryzysowej w Łomży przeprowadzonych przez panie : Ewelinę Jankowską i Wioletę  Piaścik. W ramach współpracy również  odbyła się prelekcja z  przedstawicielami policji na temat uzależnienia od gier komputerowych i Internetu.

W ramach akcji DBI w kwietniu nasza szkoła weźmie udział w ogólnopolskim konkursie
na najciekawszą inicjatywę DBI 2019!

Opracowała: Zofia Rusiłowicz-Kleczyńska

 Link z filmikiem:  

Kliknij na film ------------

Regulamin

ORGANIZATORZY:  Szkoła Podstawowa nr 10 im. Jana Pawła II w Łomży

CELE KONKURSU:

• popularyzacja wiedzy o życiu i świętości Jana Pawła II,

• motywowanie do naśladowania św. Jana Pawła II,

• pielęgnowanie pamięci o św. Janie Pawle II, 

UCZESTNICY:
- konkurs adresowany jest do uczniów klas IV – VIII oraz klas gimnazjalnych Szkoły Podstawowej nr 10 im. Jana Pawła II w Łomży,

- kategorie uczestników:

  • kl. IV – V
  • kl. VI – VII
  • kl. VIII - klasy gimnazjalne.

ZASADY KONKURSU:

Konkurs polega na rozwiązaniu testu i składa się z dwóch etapów:

  • etap klasowy – biorą udział wszyscy uczniowie. Ma na celu wyłonienie najlepszego ucznia z każdej klasy,
  • etap między-klasowy – wyłonienie finalisty z danej kategorii.

Za przeprowadzenie konkursu odpowiedzialni są wychowawcy i katecheci.

TERMINY:

  • Etap klasowy: pierwszy dzień rekolekcji wielkopostnych, tj. 1 kwietnia 2019 r.
  • Etap między-klasowy: 8 maja 2019 r.

NAGRODY: dyplomy dla finalistów konkursu.

ZAKRES MATERIAŁU:

- Okres wadowicki - dzieciństwo:  data i miejsce urodzenia, rodzina, parafia i służba, szkoła (gimnazjum) i zainteresowania, pierwsze spotkanie z kard. Adamem Sapiehą.

- Okres krakowski – studia i kapłaństwo:  studia (kierunek); związek z Uniwersytetem Jagiellońskim, trudny czas okupacji – praca, śmierć ojca, seminarium i święcenia kapłańskie,  praca duszpasterska – parafie, relacje z młodzieżą, duszpasterstwo akademickie, nominacja biskupia, arcybiskupia i kardynalska.

- Okres watykański – pontyfikat:  wybór – data, okoliczności, konklawe, pożegnanie z Polską (audiencja dla Polaków);  inauguracja pontyfikatu – data, słowa stanowiące motyw przewodni pontyfikatu, pielgrzymki Jana Pawła II – liczba, odwiedzone i nieodwiedzone kraje, państwa najczęściej odwiedzane,  pielgrzymki do Polski – liczba, najważniejsze wydarzenia i spotkania, przesłanie, zamach – data, sprawca, zamiłowania

i zwyczaje papieskie, rezydencje papieskie, najbliżsi współpracownicy Jana Pawła II, kontakt

z młodzieżą – idea Światowych Dni Młodzieży, testament i ostatnie chwile Jana Pawła II.

- Papież maryjny:  herb i zawołanie papieskie, najbardziej znane sanktuaria maryjne odwiedzane przez Jana Pawła II, zawierzenia świata Matce Bożej Fatimskiej,

- Orędownik Bożego Miłosierdzia:  ogłoszenie światu Orędzia Bożego Miłosierdzia, kult Bożego Miłosierdzia.

- Beatyfikacja i kanonizacja Jana Pawła II:  data, kto dokonał aktu beatyfikacji i kanonizacji, podstawa - cud.

Literatura dodatkowa dla uczniów klas VIII i oddziałów gimnazjalnych:

Alfabet Jana Pawła II 1920-2005

Jan Paweł II Autobiografia – Justyna Kiliańczyk-Zięba

Wielki Papież Jan Paweł II - Śladami Jana Pawła II - 104 pielgrzymki, 1978-2005 – Marek Latosiewicz

Wy jesteście moją nadzieją – Wybór wypowiedzi Ojca Świętego Jana Pawła II do młodzieży     

Zapraszamy do wzięcia udziału w konkursie!

            Chcąc ustrzec uczniów przed skutkami łamania prawa,  pedagodzy szkolni utworzyli „Kącik prawny” w którym od marca  umieszczają  informacje o prawnych konsekwencjach stosowania różnego rodzaju niewłaściwych zachowań.

„Kącik prawny” jest miejscem, gdzie będą  umieszczane informacje, przepisy, regulacje,
a także spostrzeżenia i problemy, które dotyczą dnia codziennego szkoły. 

W „Kąciku prawnym”, zamierzamy systematycznie przybliżać  pojęcia demoralizacji
oraz odpowiedzialności cywilnej, która spoczywa na nieletnich.

W naszej szkole „Kącik prawny” zawiera informacje podane w sposób przystępny dla dzieci,
w miejscu dla każdego dostępnym, czyli przy pokoju pedagogów pok. 124. Zachęcamy do czytania.!

 Oczywiście  uczniowie mogą ze swoimi problemami, podzielić się z pedagogiem i psychologiem szkolnym. Kłopoty uczniów na pewno będą potraktowane z uwagą  i w miarę możliwości sprawnie rozwiązywane. 

 Pedagodzy szkolni

Regulamin Szkolnego Konkursu

„Najlepszy z przedmiotów przyrodniczych”

 

  1. Konkurs adresowany jest do uczniów klas siódmych SP Nr 10 w Łomży, im. Jana Pawła II.
  1. W konkursie może wziąć udział uczeń, który za pierwsze półrocze roku szkolnego uzyskał
    z przedmiotów objętych konkursem (  fizyka, chemia, biologia, geografia ) średnią ocen
    minimum 3,75.
  1. Zgłoszenia uczniów do konkursu będą odbywały się w marcu.
  1. Konkurs przeprowadzany będzie w kwietniu.
  1. Zestaw konkursowy będzie zawierał 20 zadań zamkniętych ( po 5 zadań z każdego przedmiotu,
    za 1  punkt )  i  4   zadania  otwarte  ( po  1  zadaniu  z  każdego  przedmiotu,  każde zadanie za 5 punktów). Uczeń rozwiązuje wszystkie zadania zamknięte i jedno ( wybrane przez siebie ) zadanie otwarte.
  1. Za zadania uczeń może uzyskać 25 punktów.
  1. Przy ustalaniu wyniku będzie brana pod uwagę ocena uzyskana przez ucznia z każdego przedmiotu objętego konkursem na pierwsze półrocze, wg następujących zasad:
    celujący – 6 punktów, bardzo dobry – 5 punktów, dobry – 4 punkty, dostateczny – 3 punkty. Maksymalnie za oceny uczeń może uzyskać 30 punktów.
  1. O zajętym w konkursie miejscu zdecyduje suma punktów otrzymanych za zadania i za oceny
    z przedmiotów.
  1. Nagrody ( będą wręczane na koniec roku szkolnego, informacja o laureatach będzie zamieszczona na stronie internetowej szkoły):

       a) dla wszystkich uczestników:

- dyplomy uczestnictwa w konkursie

- oceny celujące za aktywność, wpisane na drugie półrocze, z każdego

przedmiotu objętego konkursem

              b) dla uczniów, którzy zajmą 1, 2 i 3 miejsce

                         - nagrody rzeczowe

              c) dla uczniów, którzy otrzymają za test minimum 90% punktów:

- oceny celujące z każdego przedmiotu objętego konkursem, na drugie półrocze; ocena będzie miała wartość oceny z pracy klasowej                       

              d)  dla uczniów, którzy otrzymają za test minimum 80% punktów:

- oceny bardzo dobre z każdego przedmiotu objętego konkursem, na drugie półrocze; ocena będzie   miała wartość oceny z pracy klasowej

  1. Zadania konkursowe opracują nauczyciele poszczególnych przedmiotów.
  1. Za organizację i przeprowadzenie konkursu odpowiada p. Katarzyna Andrzejczyk, we współpracy z nauczycielami przedmiotów objętych konkursem.
  1. Regulamin konkursu znajduje się na stronie internetowej szkoły.
Back to Top