Aktualności 2018/2019

W roku szkolnym 2018/2019 klasy trzecie realizowały program profilaktyczny Nie pal przy mnie proszę. Jego celem jest zmniejszenie narażenia dzieci na bierne palenie tytoniu, zwiększenie wiedzy w zakresie zdrowego trybu życia, a także kształtowanie postaw asertywnych związanych z unikaniem czynnego i biernego palenia tytoniu.

W ramach programu przeprowadzono zajęcia, na których to dzieci mogły wykazać się wiedzą na temat szkodliwości palenia. Uczniowie wysłuchali zwierzeń palacza, dowiedzieli się na co szczególnie ujemnie wpływa palenie papierosów. Kolorowali te części organizmu człowieka, które uszkadza nikotyna. Wykonali plakaty gromadząc argumenty za i przeciw paleniu. Dyskutowali, komentowali i przytaczali przykłady z własnego doświadczenia. Zastanawiali się, co zrobić, aby nie palić papierosów i co poradzić palaczom. Efekty ich pracy można było obejrzeć na wystawie.

W wyniku realizowanych zajęć dzieci uporządkowały i poszerzyły wiadomości na temat zdrowia, uświadomiły sobie, że same mogą unikać szkodliwych dla zdrowia sytuacji, poznały sposoby zachowań w sytuacjach, gdy inni ludzie palą przy nich papierosy.

Pedagog Małgorzata Listowska

07.05.2019 r. młodzież trzecich klas gimnazjum uczestniczyła w lekcji pokazowej: „Najpierw masa później forma – różne drogi budowania własnych kwalifikacji” prowadzonej przez eksperta Instytutu Badań Edukacyjnych, panią Ewę Frołow.

Prowadząca przedstawiła rolę Zintegrowanego Systemu Kwalifikacji w komunikacji edukacji z rynkiem pracy. Celem lekcji było zachęcenie młodzieży do świadomego budowania własnej ścieżki kariery edukacyjno – zawodowej z uwzględnieniem możliwości wynikających z funkcjonowania ZSK. Rekomendację z przeprowadzonych zajęć stanowiło propagowanie nauki przez całe życie, w różnych formach (lifewide learning)  i na każdym etapie życia (lifelong learning), gdzie konieczność ustawicznego uczenia się wiąże się bezsprzecznie z dynamicznym, zmiennym rynkiem pracy.

Zachęcam do odwiedzenia strony http://www.kwalifikacje.gov.pl/ .

                                                                                                          Magdalena Stanisławska, psycholog

3 kwietnia 2019 roku w Szkole Podstawowej nr 2 w Łomży odbył się XV Międzyszkolny Konkurs Warcabowy. Naszą szkołę reprezentowali: Kacper Krassowski z klasy ID, Marcin Bednarczyk z klasy IIC i Paweł Lewandowski z klasy IIIA. Dzieciom biorącym udział w turnieju dzielnie kibicowali rodzice i trenerzy. W konkursie uczestniczyli uczniowie siedmiu szkół łomżyńskich. Marcin Bednarczyk zajął III miejsce w kategorii klas drugich, a Paweł Lewandowski II miejsce w kategorii klas trzecich. Zwycięzcom gratulujemy i życzymy dalszych sukcesów.

                                                                                                                 Barbara Salwa

 

          W piątkowe przedpołudnie, 3 maja 2019 roku, poczty sztandarowe wraz z panią dyrektor Jadwigą Kirejczyk oraz opiekunami p. Karoliną Jankowską, p. Izabelą Wierciszewską oraz p. Józefem Janczewskim uczestniczyły w miejskich obchodach 228. Rocznicy Uchwalenia Konstytucji 3 Maja. Uroczystości rozpoczęły się w katedrze łomżyńskiej o godzinie 10.00 mszą świętą w intencji Ojczyzny, której przewodniczył ks. infułat Jan Sołowianiuk. Kolejnym punktem obchodów było złożenie kwiatów przed pomnikiem Kardynała Stefana Wyszyńskiego, a następnie przemarsz na Stary Rynek, gdzie miały miejsce wystąpienia okolicznościowe oraz złożenie przyrzeczenia strzeleckiego przez nowoprzyjętych członków Jednostki Strzeleckiej 1012 im. 33 Pułku Piechoty Ziemi Łomżyńskiej.

W dniach 26 i 28 marca uczniowie klas siódmych uczestniczyli w spotkaniach w ramach Edukacji Prawnej z zawodowym kuratorem sądowym panią Urszulą Rainka.

 Uczniowie zapoznali się z;

  •  zakresem podejmowanych działań przez kuratorów sądowych,
  •  uprawnieniami kuratorów podczas podejmowanych interwencji,
  • zakresem współpracy kuratorskiej służby sądowej ze szkołą,
  •  charakterystyczną terminologią,
  •  procedurami obowiązującymi w Sądzie Rejonowym w Wydziale Rodzinnym i Nieletnich,
  • definicją pojęcia demoralizacji,
  • konsekwencjami przejawiania symptomów niedostosowania społecznego.

Dzięki uczestnictwu w spotkaniu uczniowie poznali :

  • specyfikę pracy kuratora sądowego
  • zakresy współpracy szkoły z kuratorami
  • konsekwencje podejmowania zachowań niezgodnych z prawem 
  • przejawy niedostosowania społecznego w szczególności nie realizację obowiązku szkolnego.

 

Pedagog Ewa Gąsiorowska

Back to Top