19 kwietnia w Szkole Podstawowej nr 5 w Łomży odbyły się eliminacje XI Międzyszkolnego Konkursu Recytatorskiego „Poezja i Pamięć”. Tematem przewodnim tegorocznej edycji były sylwetki słynnych łomżyniaków.
Naszą szkołę reprezentowały dwie uczennice: Karolina Bajno z klasy V D oraz Oliwia Dzbeńska
z klasy V A. Opiekunem dziewcząt jest p. Renata Zaniewska.
Oliwia Dzbeńska otrzymała wyróżnienie. Gratulujemy!!!
Szczegóły
Odsłony: 1127
W pierwszy weekend kwietnia młodzież ze szkół podstawowych, gimnazjów i liceów z całej Polski wzięła udział w finale VI Ogólnopolskiego Konkursu Poezji Karola Wojtyły i o Janie Pawle II, który odbył się w Toruniu. Czterdziestu uczestników rywalizowało ze sobą w trzech kategoriach wiekowych. Zadaniem każdego recytatora było przedstawienie dwóch utworów autorstwa Karola Wojtyły albo opowiadających o nim. Naszą szkołę oraz województwo reprezentowali wyłonieni we wcześniejszych eliminacjach : w kategorii klas I-III Justyn Korbel, w kategorii klas IV-VI Aleksandra Wawrzyniak, a reprezentantką klas VII była Natalia Bieniek.
Nasza wspaniała przygoda rozpoczęła się w piątek szóstego kwietnia, kiedy pełni nadziei, wspierani przez naszą opiekunkę - Panią Katarzynę Tyborowską, wyruszyliśmy w sześciogodzinną podróż do Torunia. Po dotarciu na miejsce, mimo zmęczenia, postanowiliśmy zobaczyć słynną toruńską starówkę. Następnego dnia, zestresowani, a jednocześnie podekscytowani, pojechaliśmy autobusem do Szkoły Podstawowej nr 4, gdzie miały odbyć się przesłuchania konkursowe. Po przybyciu zostaliśmy poczęstowani ciepłymi napojami i ciasteczkami, a później zaproszeni na pyszny obiad. Mimo miłej atmosfery, nie myśleliśmy o niczym innym, niż o przesłuchaniach. Zdenerwowanie staraliśmy się rozładować żartami i wspieraniem się nawzajem, jednak nasze myśli wciąż krążyły wokół zbliżającego się wielkimi krokami konkursu. Przesłuchania rozpoczęły się o godzinie 14:00 i trwały około czterech godzin. Nasze zmagania oceniało pięcioosobowe jury, w którego składzie zasiadali dziennikarze, aktorzy i pisarze. Poziom recytacji był bardzo wysoki, ale uważam, że cała nasza trójka dała z siebie wszystko i godnie reprezentowała szkołę. Po konkursie, w ramach odpoczynku, organizatorzy zaprosili wszystkich uczestników na zwiedzanie Torunia z przewodnikiem. Zobaczyliśmy między innymi Uniwersytet Toruński, pomnik najsławniejszego obywatela Torunia- Mikołaja Kopernika , Krzywą Wieżę, bulwary, ruiny zamku krzyżackiego, stare i nowe miasto Toruń i Kościół Św. Jana Chrzciciela i Św. Jana Ewangelisty - miejsce gdzie ochrzczony był Mikołaj Kopernik. Po powrocie do internatu, w którym nocowaliśmy, po tak intensywnym dniu pełnym wrażeń i emocji natychmiast zasnęliśmy. Po niedzielnym śniadaniu, pojechaliśmy do kościoła Maryi Gwiazdy Nowej Ewangelizacji i św. Jana Pawła II na wspólną mszę w intencji uczestników konkursu. Po Eucharystii , w Wyższej Szkole Kultury Społecznej i Medialnej, odbyła się gala wręczenia nagród. Ku naszej wielkiej radości okazało się, że dwójce uczniów naszej szkoły, udało się zdobyć uznanie jury. W kategorii klas I-III, Justyn otrzymał wyróżnienie, natomiast Natalia zajęła pierwsze miejsce w swojej kategorii wiekowej. Po uroczystości rozdania nagród, wszyscy uczestnicy, po raz ostatni spotkali się na wspólnym obiedzie.
Z wielkim bólem serca opuściliśmy Toruń i udaliśmy się w drogę powrotną do Łomży. Weekend spędzony w Toruniu na długo zostanie w naszej pamięci i bardzo chętnie wrócimy tam podczas kolejnej edycji konkursu.
Chcielibyśmy złożyć podziękowania dla naszych opiekunów, którzy przygotowali nas do udziału w konkursie Pani Jadwidze Kirejczyk i Pani Dorocie Żbikowskiej oraz dla Pani Katarzyny Tyborowskiej, która opiekowała się nami podczas wyjazdu.
Szczegóły
Odsłony: 1075
Regulamin Szkolnego Konkursu
„Najlepszy z matematyki i przedmiotów przyrodniczych”
dla uczniów klsasy siódmej
Konkurs adresowany jest do uczniów klas siódmych SP Nr 10 w Łomży, im. Jana Pawła II.
W konkursie może wziąć udział uczeń, który za pierwsze półrocze roku szkolnego uzyskał z przedmiotów objętych konkursem ( fizyka, chemia, biologia, geografia ) średnią ocen minimum 3,75.
Zgłoszenia uczniów do konkursu będą odbywały się w marcu.
Konkurs przeprowadzany będzie w kwietniu.
Zestaw konkursowy będzie zawierał 20 zadań zamkniętych ( po 5 zadań z każdego przedmiotu, za 1 punkt ) i 4 zadania otwarte ( po 1 zadaniu z każdego przedmiotu, każde zadanie za 5 punktów). Uczeń rozwiązuje wszystkie zadania zamknięte i jedno ( wybrane przez siebie ) zadanie otwarte.
Za zadania uczeń może uzyskać 25 punktów.
Przy ustalaniu wyniku będzie brana pod uwagę ocena uzyskana przez ucznia z każdego przedmiotu objętego konkursem na pierwsze półrocze, wg następujących zasad: celujący – 6 punktów, bardzo dobry – 5 punktów, dobry – 4 punkty, dostateczny – 3 punkty. Maksymalnie za oceny uczeń może uzyskać 30 punktów.
O zajętym w konkursie miejscu zdecyduje suma punktów otrzymanych za zadania i za oceny z przedmiotów.
Nagrody ( będą wręczane na koniec roku szkolnego, informacja o laureatach będzie zamieszczona na stronie internetowej szkoły):
a) dla wszystkich uczestników:
- dyplomy uczestnictwa w konkursie
- oceny celujące za aktywność, wpisane na drugie półrocze, z każdego
przedmiotu objętego konkursem
b) dla uczniów, którzy zajmą 1, 2 i 3 miejsce
- nagrody rzeczowe
c) dla uczniów, którzy otrzymają za test minimum 90% punktów
- oceny celujące z każdego przedmiotu objętego konkursem, na drugie
półrocze; ocena będzie miała wartość oceny z pracy klasowej
d) dla uczniów, którzy otrzymają za test minimum 80% punktów
- oceny bardzo dobre z każdego przedmiotu objętego konkursem, na drugie
półrocze; ocena będzie miała wartość oceny z pracy klasowej
Zadania konkursowe opracują nauczyciele poszczególnych przedmiotów.
Za organizację i przeprowadzenie konkursu odpowiada p. Katarzyna Andrzejczyk, we współpracy z nauczycielami przedmiotów objętych konkursem.
Regulamin konkursu znajduje się na stronie internetowej szkoły.
Szczegóły
Odsłony: 1155
Jak co roku wzięliśmy czynny udział w obchodach Światowego Dnia Świadomości Autyzmu. Tym razem było to wyzwanie, które bardzo wzbogaciło nie tylko naszą wiedzę, ale też sprawiło nam dużo radości. Uczennice klas VIf i VIIe spróbowały swoich sił na deskach Teatru Lalki i Aktora biorąc udział w konkursie małych form teatralnych "Droga przez autyzm". Te pełne zaangażowania i kreatywne młode osoby wystawiły sztukę cieni zatytułowaną "Chłopiec taki jak Adaś", która zajęła II miejsce w konkursie. Gratulujemy młodym aktorkom i życzymy im dalszych sukcesów na scenicznych deskach.
Szczegóły
Odsłony: 1145
Post i Wielki Tydzień to ważny czas również dla uczniów i nauczycielek świetlicy szkolnej. W ostatnich tygodniach przygotowywaliśmy się do Świąt Wielkanocnych. Omawialiśmy elementy świątecznej tradycji i dzieliliśmy się zwyczajami panującymi w naszych domach. Wspólnie czytaliśmy utwory literackie o tematyce wielkanocnej i wiosennej, śpiewaliśmy piosenki. Dzieci z wielkim zaangażowaniem wykonywały też prace plastyczne. Galeria świetlicowa została wzbogacona o papierowe zające, tulipany i krokusy. Świątecznego charakteru naszym wnętrzom dodały też witrażowe pisanki i króliczki.