Aktualności 2014/2015

26 czerwca 2015 roku odbyło się uroczyste zakończenie roku szkolnego. O godzinie 915 nauczyciele, rodzice i uczniowie naszej szkoły zgromadzili się na placu, by wspólnie wyruszyć do kościoła p.w. Bożego Ciała. Po mszy świętej klasy IV-V wróciły na plac szkolny, gdzie odbył się dalszy ciąg uroczystości. Po wyprowadzeniu sztandaru i zaśpiewaniu hymnu narodowego przemówił dyrektor szkoły – pan Leszek Sobociński. Następnie zostali odczytani wyróżnieni uczniowie z poszczególnych klas. Najwyższą średnią ocen w szkole miały dwie uczennice z klasy IV D, zaś  nasza koleżanka, Maja Karwowska osiągnęła wynik tuż za nimi. Później wręczono nagrody dla najlepszych sportowców, laureatów konkursów oraz „Złotej Dziesiątki”. Po zakończonych uroczystościach na świeżym powietrzu, rozeszliśmy się do swoich sal, gdzie wychowawcy wręczali nam świadectwa, a uczniowie dziękowali im za pracę i czas spędzany razem. Około godziny 1200 uroczystości dobiegły końca. Wszyscy z radością opuszczali mury szkoły i udali się na zasłużony wakacyjny odpoczynek. Życzę udanych wakacji!!! Inga Woronowicz, kl. IV c

W ramach akcji „Bezpieczne Wakacje”,  uczniowie klas czwartych i piątych uczestniczyli   w spotkaniu z panią policjantką  na temat zagrożeń, z jakimi mogą się spotkać w czasie letniego wypoczynku. Pani policjantka  zwróciła szczególną uwagę na sposoby ich unikania i radzenia sobie w sytuacjach trudnych . Omówiła zasady bezpieczeństwa w ruchu drogowym,  podczas zabaw na świeżym powietrzu (w tym nad wodą, na wsi), w podróży. Przypomniała uczniom zasady bezpiecznego korzystania z Internetu. Wanda Majewska

Pamiętaj o zasadach bezpieczeństwa:

Rower i wrotki, piłka

· Jezdnia to nie plac zabaw. Zachowaj na niej wyjątkową ostrożność.

· Korzystaj ze ścieżek rowerowych.

· Nie pożyczaj roweru nieznajomym.

· Zakładaj kask rowerowy na głowę.

· Podczas przechodzenia przez jezdnię korzystaj z przejść dla pieszych.

· Graj w piłkę daleko od ulicy.

Nad wodą

· Kąp się w miejscach dozwolonych tylko pod opieką rodziców lub dorosłych.

· Nigdy nie skacz do wody w miejscach, których nie znasz dna.

· Słuchaj poleceń ratownika.

· W wodzie bądź ostrożny, nie utrudniaj kąpieli innym.

· Dbaj o jej czystość plaży.

· Przestrzegaj regulaminu kąpieliska.

· Pamiętaj, aby zawsze w czasie upałów być nasmarowanym kremem z wysokim filtrem UV, a jeśli to możliwe w godzinach od 12 -16 nie przebywaj na słońcu.

W górach

· Zawsze idź szlakiem wyznaczonym pod opieką przewodnika lub opiekuna.

· Słuchaj się opiekuna.

· Nie zbaczaj ze szlaku.

· Nie wyruszaj w góry podczas burzy.

Bezpiecznie w domu

· Nie baw się ogniem - to grozi pożarem.

· Nie manipuluj w kontaktach sieciowych - może porazić Cię prąd.

· Nie wychylaj się przez okno - możesz wypaść.

Dbając o swoje bezpieczeństwo

· Do zabawy wybieraj miejsca bezpieczne, oddalone od jezdni.

· Dbaj o środowisko - nie wyrzucaj śmieci i nie zaśmiecaj otoczenia.

· Rozpalaj ogniska tylko w miejscach do tego przeznaczonych i pod opieka dorosłych.

· Zawsze mów opiekunom lub rodzicom dokąd wychodzisz, po zmroku nie wychodź bez opieki osoby dorosłej·

· Jeśli jesteś sam w domu, nie otwieraj drzwi obcym.

· Nie korzystaj z propozycji podjazdu lub jazdy samochodem (lub spaceru) z nieznajomymi.

· Nie podchodź i nie zaczepiaj obcego psa, nie dotykaj go, nawet jeśli wydaje się być łagodny.

Rodzice i opiekunowie dzieci

· Zawsze bądźcie czujni i interesujcie się, czym wasze dziecko się bawi, z kim i gdzie.

· Kontrolujcie jego czas wolny oraz rozmawiajcie z nim jak najwięcej.

Zachęcam do odwiedzenia stron internetowych

· http://wypoczynek.men.gov.pl/

601 100 100 – telefon alarmowy WOPR

800 12 12 12 – Dziecięcy Telefon Zaufania

Pedagog

W poniedziałek, 22 czerwca wybraliśmy się z całą klasą na wycieczkę po Łomży. Najpierw zobaczyliśmy spektakl pt. „Urodzinowy smok”. Był bardzo ciekawy i czasami śmieszny. Najbardziej podobały mi się kukiełki. Mogliśmy też podziwiać grę naszego kolegi Kacpra. Po występie udaliśmy się di katedry, gdzie p. Beata opowiedziała nam krótką, ale ciekawą historię kościoła. Następnie przeszliśmy do muzeum. Zwiedziliśmy wystawę stałą dotyczącą historii naszego miasta, a także salę „Świat zmysłów”. Były tam magiczne i niezwykłe przedmioty. W zaskakujący sposób wyjaśnione zostały prawa fizyki. Po drodze zaszliśmy wszyscy na pyszne lody. Po słodkim poczęstunku wróciliśmy do szkoły. Wycieczka była bardzo udana. Długo będę pamiętała eksponaty z Sali „Jak oszukać zmysły”. Aleksandra Ostrowska, kl. IV a

Kiermasz używanych podręczników  od kilku lat organizuje pedagog szkolna. Cieszy się on  dużym zainteresowaniem rodziców i uczniów. Wanda Majewska

2 czerwca 2015 roku o godzinie 640 pod budynkiem naszej szkoły zebrały się klasy IVc i IVd. Wraz z p. D. Żbikowską, p. I. Wierciszewską, p. K. Jankowską i p. D. Czerwińską w roli opiekunów, grupa uczniów wybrała się na dwudniową wycieczkę do oddalonego od Łomży o ok. 200 km Trojanowa, gdzie mieści się Farma Iluzji. W autokarze nasza wychowawczyni rozdała wszystkim dzieciom mapy, byśmy mogli ciekawie spędzić czas uzupełniając trasę pokonywaną do celu podróży. Po ok. 3 godz. wreszcie dotarliśmy na Farmę. Pani przewodnik oprowadzała nas po niej, prezentując ciekawe iluzje optyczne, takie jak Tunel Zapomnienia, Labirynt Luster oraz Krzywy Dom, w którym prawa fizyki nie miały władzy nad występującymi tam zjawiskami: woda płynęła w górę, bile toczyły się ku szczytowi stołu bilardowego itp. Gdy poznaliśmy tajemnice wszystkich eksponatów, mieliśmy czas dokładniej przyjrzeć się intrygującym miejscom oraz za kupione żetony skorzystać z dodatkowych atrakcji, takich jak np. Koło Astronauty, zwane żyroskopem, Karuzela Łańcuchowa i Laserowa Misja. Na końcu można było zakupić pamiątkę w miejscowym sklepiku. O godz. 1700 udaliśmy się do namiotu pełniącego rolę stołówki, gdzie posililiśmy się smaczną zupą pomidorową oraz kotletem schabowym i surówką.Po pełnym wrażeń dniu znaleźliśmy wytchnienie w Motelu w Forcie, znajdującym się w Dęblinie. Zostały tam ogłoszone dwa konkursy: literacki, polegający na ułożeniu rymowanki o naszej wycieczce, oraz starcie pokoi pod względem czystości.Po przespanej nocy spakowaliśmy bagaże i wyruszyliśmy w drogę do Czarodziejskiej Doliny. Poznaliśmy tam tajemnice smoków, zagubiliśmy się w różnego rodzaju labiryntach, oraz spotkaliśmy leśną wróżką i zwiedziliśmy jej dom. Nim zdążyliśmy się obejrzeć, już wracaliśmy do Łomży, w drodze zatrzymując się w restauracji McDonald’s. Wszyscy uczestnicy wyprawy zgodnym chórem potwierdzili, że wycieczka była bardzo udana. Nigdy nie zapomnimy wrażeń z tych dwóch dni. Maja Karwowska, kl. IV C

Przez cały rok szkolny wszyscy ciężko pracowaliśmy, więc zasłużyliśmy na nagrodę.  Nasza klasa IV d razem z klasą IV c drugiego czerwca pojechała na wycieczkę. Gdy rano w dniu wyjazdu przyjechałam pod szkołę, była już tam większość uczestników podróży. Przez kilkuminutowe opóźnienie autobusu wyjechaliśmy później niż było to w planach. Po długiej drodze dojechaliśmy do celu, czyli do Farmy Iluzji w Trojanowie, którą zwiedzaliśmy pierwszego dnia. Zobaczyliśmy tam lewitujący kran, krzywy dom i wiele innych iluzji. Przeszliśmy przez trudny labirynt luster i tunel zapomnienia. Najpierw oprowadziła nas pani przewodnik, a później mieliśmy godzinę wolnego czasu. Po zwiedzaniu nadszedł czas na wyczekiwany obiad. Później pojechaliśmy do naszego hotelu w Dęblinie. Po zakwaterowaniu się w pokojach i telefonicznej rozmowie z rodzicami, panie wychowawczynie ogłosiły dwa konkursy. Jeden na czystość w pokoju, a drugi na ułożenie wierszyka o naszej wycieczce. Około godziny dziesiątej niektórzy położyli się spać, a pozostali jeszcze się bawili. Następnego dnia rano spakowaliśmy się i po śniadaniu pojechaliśmy do Magicznej Krainy. Odwiedziliśmy tabor wędrownego czarodzieja i dolinę smoków. W mini zoo mieliśmy nadzieję zobaczyć małe kotki, ale było widać tylko papugi. Było tam bardzo ciekawie, a zarazem magicznie. W pewnym momencie klasa IVC została zaproszona do tajemniczego domu wróżek. Z niecierpliwością czekaliśmy na ich powrót. Po półgodzinnym oczekiwaniu wreszcie wrócili. Wtedy my zostaliśmy zaproszeni do środka. Bardzo się ucieszyliśmy, ponieważ w domu wróżek był cień. Później nadszedł czas na powrót do Łomży. W drodze powrotnej zajechaliśmy do McDonalda. Po dwugodzinnej podróży  z pełnymi brzuchami dojechaliśmy pod szkołę, gdzie czekali na nas rodzice. Wycieczka bardzo mi się podobała. Mam nadzieję, że w przyszłym roku wyjedziemy również na dwa dni. Natalia Bieniek, kl. IVD