• Realizacja zadania nr 7: Mój przyjaciel jest inwalidą - jak kształtować postawy akceptujące niepełnosprawność

W ramach realizacji zadania siódmego przeprowadzono wśród uczniów naszej szkoły zajęcia poszerzające wiedzę o niepełnosprawności. Odbyło się 38 konserwatoriów, w których uczestniczyło około 800 uczniów. Celem zajęć było poznanie rodzajów niepełnosprawności, uwrażliwienie uczniów na pomoc osobom niepełnosprawnym i kształtowanie postawy akceptacji. Zadaniem uczniów było wskazać sposoby udzielania pomocy osobom o określonych niepełnosprawnościach. W czasie zajęć prowadzone były dyskusje na temat rodzajów niepełnosprawności. W trakcie przeprowadzonych ćwiczeń można było zauważyć postawę akceptacji i chęci niesienia pomocy niepełnosprawnym kolegom. Wszyscy uczniowie wykonali w grupach plakaty, swoją treścią uwrażliwiające na obecność osób potrzebujących pomocy.Dzieci młodsze układały hasło z rozsypanki wyrazowej „Razem możemy więcej” oraz wykonały ilustracje w jaki sposób pomagam osobie niepełnosprawnej. W klasach starszych uczniowie odgrywali też scenki dramowe, przedstawiające uczniów niepełnosprawnych w warunkach szkolnych. W ten sposób sprawni uczniowie doświadczali problemów jakie napotykają ich niepełnosprawni koledzy w szkole ze względu na swoją niepełnosprawność. Podczas realizacji zadania siódmego można było zauważyć, że uczniowie niepełnosprawni oczekują od swoich kolegów akceptacji, przyjaźni, tolerancji i pomocy w szczególnych sytuacjach.

Wszystkie działania podjęte w zakresie zadania siódmego świadczą o tym, że społeczność naszej szkoły jest świadoma faktu, że wśród kolegów i przyjaciół są osoby niepełnosprawne i w pełni akceptują ich obecność.

Back to Top