Szóstoklasiści realizowali projekt czytelniczy „Moda na czytanie”

 

Biblioteka zaprosiła uczniów klas VI do realizacji projektu „Moda na czytanie”. Każda klasa wybrała trzy ciekawe książki – nowości. Uczniowie realizowali projekt w czterech grupach zadaniowych. Recenzenci przygotowywali krótkie recenzje książek zachęcające do ich przeczytania. Ilustratorzy wykonywali portrety bohaterów lub ilustracje do książek. Poszukiwacze informacji wyszukiwali informacje na temat twórców książek oraz zbierali opinie o książkach z różnych źródeł. Aktorzy przygotowywali krótkie scenki do wybranych książek.

Prezentacja efektów pracy uczniów odbyła się 21 lutego. Wszystkie klasy wykazały się dużym zaangażowaniem i wzorowo przygotowały swoje prezentacje.  Szczególne zainteresowanie wzbudziły ciekawe prace plastyczne, a zwłaszcza lapbooki. Prezentacja projektu wypadła o trzy stopnie lepiej niż w roku ubiegłym. Bibliotekarki są bardzo usatysfakcjonowane  efektami waszej pracy.

Występy uczniów oceniało jury w składzie: p. Elżbieta Zaremba, p. Magda Tabędzka i p. Irena Kowalewska. Komisja brała pod uwagę treść i formę prezentacji, logiczną konstrukcję wystąpienia oraz zaangażowanie wszystkich członków grupy. Najwyżej zostały ocenione klasy VI E i VI F, ale wszystkie klasy dostały dyplomy za wzorowe przygotowanie projektu.

Prace uczniów zostały wyeksponowane w bibliotece oraz na korytarzu szkolnym. Zapraszamy do oglądania.

Realizując projekt uczniowie poznali interesujące książki, nauczyli się planować pracę, zbierać i selekcjonować informacje  oraz pracować w grupie.  Pokonywali własne ograniczenia i obawy przed wystąpieniem publicznym.

Podczas  realizacji projektu „Moda na czytanie” uczniowie wykorzystali następujące książki:

  1. „Dziennik cwaniaczka” Jeff Kinney
  2. „Archie Green i sekret czarodzieja” D. D. Everest
  3. „Wandzia Węszynos i cienie z doliny” Agnieszka Urbańska
  4. „Witaj, córeczko!” Irena Landau
  5. „Noskawery” Paweł Beręsewicz
  6. „Autograf za milion dolarów” Rafał Witek  
  7. „Harry Potter i przeklęte dziecko” Joanne K. Rowling
  8. „Most do Terabithii” Katherine Paterson
  9. „Dzienniki Nikki”  Rachel Renee Russell
  10. „Wyspa Obłąkanych” Martin Widmark
  11. „Poppintrokowie” Joanna Olech
  12. „Hej, Jędrek! Masz cykora?” Rafał Skarżycki”
  13. „Czerwone krzesło” (z serii „Magiczne drzewo”) Andrzej Maleszka
  14. „Tomek Łebski” Liz Pichon

Obecnie te książki cieszą się największym wzięciem. A to daje nam satysfakcjei umila pracę!

A oto wypowiedzi niektórych uczniów o pracy nad projektem.

Nasza klasa podzieliła się na trzy grupy. Pracowaliśmy zwięźle i szybko, jednak było też wiele kłótni. W każdej grupie pracowało po osiem osób. Spotykaliśmy się wspólnie po lekcjach. Nasze starania przyniosły efekt. Sądząc po twarzach widzów, podobało im się. Jesteśmy zadowoleni z naszych efektów. Pracując w grupach, dowiedzieliśmy się, że „książki są cool, więc czytaj ich fuul”

Gabriela Zakrzewska wraz z klasą VIf 

 

Moja grupa przygotowała lapbooka i prezentację do książki Joanny Olech „Poppintrokowie”. Spotkaliśmy  się trzy razy. Nasze spotkania nie odbyłyby się, gdyby nie siedem paczek chipsów. Nie zabrakło dźwięku odkurzacza. Podczas projektu bawiliśmy się świetnie, ale czasem się kłóciliśmy o to, co gdzie ma być. Myślę, ze projekt ten zachęcił nas do czytania książek i nauczył nas pracy
w grupie.

„ Wiedzą dziewczynki i chłopcy,
wiedzą panowie i panie,
że u nas w szkole jest
moda na czytanie”

Nikola Chojnowska  VIe

 

Nasza grupa przygotowała lapbooka o książce „Dziennik Nikki. Będę
w TV” autorstwa Rachel Renee Russel. Spotykaliśmy się ok. 8 razy, ale nie zawsze w pełnym składzie. Zazwyczaj chodziliśmy po lekcjach do biblioteki
i dwa razy spotkaliśmy się w domu. Czasami było śmiesznie, a czasem kłóciliśmy się, jak nasz plakat ma wyglądać. Jednak udało się nam dojść do porozumienia. W naszej grupie pracowały 4 osoby: Natalia Żukowska, Filip Janowski, Anna Janowska i Zuzanna Śmiarowska.

Natalia Żukowska VIe

 

 

Realizując projekt „Moda na czytanie” spotkaliśmy się 4 razy, choć 1 raz w niepełnym składzie. Przez trzy miesiące pracowaliśmy w pełnym skupieniu. Choć mieliśmy różne pomysły, jednak w końcu doszliśmy do porozumienia. Zrobiliśmy aż trzy plakaty, bo dwa z nich nam się nie spodobały. Dużo było śmiechu przy pracy z lapbookiem. Podczas jednego spotkania rzucaliśmy się cukierkami i urządziliśmy bitwę na poduszki, a nawet zbiliśmy bombkę. Ogółem nasza praca szła bardzo dobrze. Wszyscy jesteśmy dumni i zadowoleni z tego, jak wykonaliśmy naszego lapbooka. Nauczyliśmy się współpracy w grupie
i polubiliśmy się bardziej.

Kasia Łępicka VIe

Back to Top