29 maja 2018r. w Szkole Podstawowej nr 10 w Łomży odbyła się   XV edycja konkursu „Mix matematyczno – przyrodniczy”.  W zmaganiach rywalizowało ze sobą sześć łomżyńskich szkół w trzyosobowych drużynach z każdej . Otuchy dodawali kibice, którzy jak najlepiej próbowali wesprzeć swoich zestresowanych kolegów.

Na początku Pani Wicedyrektor Jolanta Gwizdon oraz Pan Dyrektor Leszek Sobociński przywitali wszystkich zawodników. Chwilę później każda trójka otrzymała w kopercie tangram, który trzeba było ułożyć. Nie należało to do prostych zadań. Następnie uczestnicy musieli sprostać ćwiczeniu przyrodniczemu dotyczącemu kartki z kalendarza. Podczas sprawdzania prac przez nauczycieli  przyszła pora na konkurencję sprawnościową. Czas był zatrzymywany wtedy, gdy ostania osoba z trójki podniosła do góry rękę z napisem „Mix” ułożonym z nieco skomplikowanych klocków. Po tym  rebus matematyczny, który sprawił większości zawodników sporo trudności. Na rzutniku pokazywane były poprawne odpowiedzi. U jednych na twarzach widniała radość, zaś u innych smutek. Jednak uśmiech powrócił podczas kolejnej konkurencji sportowej. Tym razem z plastikowych kubeczków trzeba było ułożyć piramidę. Oczywiście po drodze nie obyło się bez różnych przeszkód. Przyszedł czas na uzupełnienie tabelki dotyczącej zwierząt stref krajobrazowych. Po sprawdzeniu tego zadania mogliśmy zobaczyć, ile dotychczas zdobyliśmy punktów.  Ostatnie zadanie matematyczne. Każda grupa mogła wybrać, czy będzie ono za 3, 5 lub 7 punktów. Wszyscy jednak wybrali to najtrudniejsze.

Przed ogłoszeniem wyników uczennice siódmych klas zaprezentowały swoje talenty wokalne, taneczne oraz gimnastyczne. Nadeszła bardzo przyjemna chwila, gdyż poznaliśmy zwycięzców:

• III miejsce zajęła Szkoła Podstawowa nr 5 z 33 punktami,

• II pierwszy raz biorąca udział „jedynka”,

• I miejsce nasza szkoła.

Zarówno my, jak i nauczyciele nas przygotowujący byliśmy uradowani. Po odebraniu nagród wszyscy zostali na słodki poczęstunek. Ten dzień na długo utkwi w naszej pamięci.

Kinga Dziemińska kl. VIc

 

Back to Top