2 czerwca 2015 roku o godzinie 640 pod budynkiem naszej szkoły zebrały się klasy IVc i IVd. Wraz z p. D. Żbikowską, p. I. Wierciszewską, p. K. Jankowską i p. D. Czerwińską w roli opiekunów, grupa uczniów wybrała się na dwudniową wycieczkę do oddalonego od Łomży o ok. 200 km Trojanowa, gdzie mieści się Farma Iluzji. W autokarze nasza wychowawczyni rozdała wszystkim dzieciom mapy, byśmy mogli ciekawie spędzić czas uzupełniając trasę pokonywaną do celu podróży. Po ok. 3 godz. wreszcie dotarliśmy na Farmę. Pani przewodnik oprowadzała nas po niej, prezentując ciekawe iluzje optyczne, takie jak Tunel Zapomnienia, Labirynt Luster oraz Krzywy Dom, w którym prawa fizyki nie miały władzy nad występującymi tam zjawiskami: woda płynęła w górę, bile toczyły się ku szczytowi stołu bilardowego itp. Gdy poznaliśmy tajemnice wszystkich eksponatów, mieliśmy czas dokładniej przyjrzeć się intrygującym miejscom oraz za kupione żetony skorzystać z dodatkowych atrakcji, takich jak np. Koło Astronauty, zwane żyroskopem, Karuzela Łańcuchowa i Laserowa Misja. Na końcu można było zakupić pamiątkę w miejscowym sklepiku. O godz. 1700 udaliśmy się do namiotu pełniącego rolę stołówki, gdzie posililiśmy się smaczną zupą pomidorową oraz kotletem schabowym i surówką.Po pełnym wrażeń dniu znaleźliśmy wytchnienie w Motelu w Forcie, znajdującym się w Dęblinie. Zostały tam ogłoszone dwa konkursy: literacki, polegający na ułożeniu rymowanki o naszej wycieczce, oraz starcie pokoi pod względem czystości.Po przespanej nocy spakowaliśmy bagaże i wyruszyliśmy w drogę do Czarodziejskiej Doliny. Poznaliśmy tam tajemnice smoków, zagubiliśmy się w różnego rodzaju labiryntach, oraz spotkaliśmy leśną wróżką i zwiedziliśmy jej dom. Nim zdążyliśmy się obejrzeć, już wracaliśmy do Łomży, w drodze zatrzymując się w restauracji McDonald’s. Wszyscy uczestnicy wyprawy zgodnym chórem potwierdzili, że wycieczka była bardzo udana. Nigdy nie zapomnimy wrażeń z tych dwóch dni. Maja Karwowska, kl. IV C

Przez cały rok szkolny wszyscy ciężko pracowaliśmy, więc zasłużyliśmy na nagrodę.  Nasza klasa IV d razem z klasą IV c drugiego czerwca pojechała na wycieczkę. Gdy rano w dniu wyjazdu przyjechałam pod szkołę, była już tam większość uczestników podróży. Przez kilkuminutowe opóźnienie autobusu wyjechaliśmy później niż było to w planach. Po długiej drodze dojechaliśmy do celu, czyli do Farmy Iluzji w Trojanowie, którą zwiedzaliśmy pierwszego dnia. Zobaczyliśmy tam lewitujący kran, krzywy dom i wiele innych iluzji. Przeszliśmy przez trudny labirynt luster i tunel zapomnienia. Najpierw oprowadziła nas pani przewodnik, a później mieliśmy godzinę wolnego czasu. Po zwiedzaniu nadszedł czas na wyczekiwany obiad. Później pojechaliśmy do naszego hotelu w Dęblinie. Po zakwaterowaniu się w pokojach i telefonicznej rozmowie z rodzicami, panie wychowawczynie ogłosiły dwa konkursy. Jeden na czystość w pokoju, a drugi na ułożenie wierszyka o naszej wycieczce. Około godziny dziesiątej niektórzy położyli się spać, a pozostali jeszcze się bawili. Następnego dnia rano spakowaliśmy się i po śniadaniu pojechaliśmy do Magicznej Krainy. Odwiedziliśmy tabor wędrownego czarodzieja i dolinę smoków. W mini zoo mieliśmy nadzieję zobaczyć małe kotki, ale było widać tylko papugi. Było tam bardzo ciekawie, a zarazem magicznie. W pewnym momencie klasa IVC została zaproszona do tajemniczego domu wróżek. Z niecierpliwością czekaliśmy na ich powrót. Po półgodzinnym oczekiwaniu wreszcie wrócili. Wtedy my zostaliśmy zaproszeni do środka. Bardzo się ucieszyliśmy, ponieważ w domu wróżek był cień. Później nadszedł czas na powrót do Łomży. W drodze powrotnej zajechaliśmy do McDonalda. Po dwugodzinnej podróży  z pełnymi brzuchami dojechaliśmy pod szkołę, gdzie czekali na nas rodzice. Wycieczka bardzo mi się podobała. Mam nadzieję, że w przyszłym roku wyjedziemy również na dwa dni. Natalia Bieniek, kl. IVD